Prodej aut na hybridní pohon kombinující spalovací motor a elektromotor se za pět měsíců roku meziročně zvýšil o 123 procent na 8 632 vozů. Naopak odbyt elektromobilů o 14 procent poklesl na 988 vozidel. Vozy s elektrickým pohonem tak tvořily již téměř 11 procent celkového trhu nových osobních aut. Vyplývá to z aktuálních údajů Svazu dovozců automobilů, které zveřejnila agentura ČTK.
Zájem o tzv. full hybridy, které se dobíjí jízdou, se zvýšil o 92 procent na 5 880 vozů. Prodej plug-in hybridů, které čerpají elektřinu ze zásuvky, stoupl o 178 procent na 1 721 vozidel. Nejprodávanější hybridní značkou byla nadále Toyota s 1 994 vozy, druhá Škoda Auto prodala 1 061 hybridů a třetí Ford 1 027 vozů.
„O hybridní vozy je v současnosti enormní zájem. Potvrzují to naši prodejci, kteří v květnu uzavřeli rekordních 1 626 zákaznických objednávek, z toho více než dvě pětiny tvořily hybridní pohony. Na rozdíl od některých konkurentů se v tuto chvíli nepotýkáme s přerušováním výroby a zároveň máme dostatek skladových vozů, takže auta jsou zákazníkům rychle k dispozici,“ řekl ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.
Nejvíce elektromobilů prodala domácí Škoda s odbytem 361 vozů. Z toho 297 prodaných aut tvořil nový model Enyaq, který se k prvním zákazníkům dostal až na konci dubna. Následuje Volkswagen, který prodal 135 aut, a třetí je Hyundai s 95 prodanými elektrickými vozy.
Celkový prodej aut se letos od ledna do konce května meziročně zvýšil o 21,5 procenta na 90 244 vozů. Bylo to ale stále o desetinu méně než v roce 2019.