Jaká je skutečná uhlíková stopa lodní dopravy? Velký projekt to změří

Jestli je v nějakém odvětví skutečně obtížné snížit uhlíkovou stopu, je to námořní doprava. Dekarbonizaci mimo jiné komplikuje i nepřesné měření emisí. Tento problém se momentálně snaží odstranit osm největších lodních dopravců na světě ve spolupráci s francouzským startupem Everimpact.

Technologie od Everimpact, která se doposud využívala v městském prostředí a v rafineriích, a která dokáže měřit emise uhlíku v reálném čase, bude poprvé nasazena i v lodní dopravě. Zde se doposud emise měří pomocí matematických modelů nebo vizuální analýzy kouře z výfukových komínů. Tato měření jsou však značně nepřesná a kvůli své nespolehlivosti jen těžko mohou přinášet přesnou představu o tom, jaká je skutečná uhlíková stopa lodní dopravy. Nová metoda by měla tato měření zpřesnit přibližně o 20 %.

Podle Methieu Carliera, zakladatele a výkonného ředitele Everimpact, dohoda o využití technologií jeho společnosti pro měření emisí v lodní dopravě znamená řešení jednoho z největších problémů lodní dopravy. Mezi hlavní překážky její dekarbonizace totiž patří velké náklady, mezi něž náleží i současné metody měření, jež jsou velmi drané. Nová technologie by však měla náklady na měření emisí snížit zhruba o 50 %.

Jedná se tak o důležitý krok pro snížení uhlíkových emisí v odvětví dopravy, které je zodpovědné za přepravu 80 % světového obchodu.

Related Posts

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.