Nahradí vlaky na vodík dieselové „lokálky“? V Německu už na tom pracují

Deutsche Bahn, největší železniční dopravce v Německu, ve spolupráci se Siemens Mobility představil projekt H2goesRail, v rámci kterého vyvíjí zcela nový vodíkový systém pro železnici. V principu se jedná o infrastrukturu, která zahrnuje dvou až tří vozové soupravy regionálních vlaků na vodíkový pohon a plnicí stanice.

Aby byly vlaky na vodíkový pohon konkurenceschopné vůči těm současným dieselovým, je zapotřebí, aby bylo možné vodíkové palivo rychle doplňovat, zároveň aby měly tyto vlaky dostatečný dojezd i trakční výkon. Na všechny tyto parametry projekt H2 goesRail pamatuje.

Deutche Bahn vyvinula postup, díky němuž je doplňování vodíkového paliva poprvé stejně rychlé jako doplňování do dieselové soupravy. Dvouvozová regionální vlaková jednotka Mireo Plus H z dílny Siemens Mobility má dojezd až 800 kilometrů, tří vozová dokonce 1 000 kilometrů. Mireo Plus H zároveň disponuje vysokým trakčním výkonem 1,7 MW se zrychlením až 1,1 m/s² a maximální provozní rychlostí až 160 km/h. Nyní je ve zkušební fázi a od roku 2024 se má testovat v osobní dopravě mezi německými městy Tübingen, Horb a Pforzheim, kde během této zkoušky ujede přibližně 120 000 kilometrů pravidelného železničního provozu.

Projekt H2goesRail může významně přispět k uhlíkové neutralitě železniční dopravy. Jak říká Michael Peter, generální ředitel Siemens Mobility: „“S Mireo Plus H jsme vyvinuli novou generaci vodíkových vozidel, která nabízí mimořádně dlouhý dojezd a vyšší zrychlení. Každá dodaná jednotka může během své 30leté životnosti ušetřit až 45 000 tun CO2 v porovnání s ekvivalentními jízdami automobilem.“

Related Posts

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.