Shell se stal první ropnou společností na světě, která na svých čerpacích stanicích instaluje nabíjecí stanice pro e-koloběžky. Provozovatel dobíjecích stanic Swiftmile navázal spolupráci se společností Shell a během léta instaluje na čerpacích stanicích a v autoservisech po celém Berlíně rozbočovače pro mikromobilitu Recharge.
Shell již instaluje rychlonabíječky pro bateriové elektromobily na své maloobchodní pobočky v Evropě, partnerství se společností Swiftmile je jeho prvním vstupem do sdílené mikromobility.
Zag exkluzivně hovořil s Magnusem Johanssonem, generálním ředitelem EMEA společnosti Swiftmile, který toto partnerství označil za „velký důkaz“ pro sektor mikromobility. „Společnost Swiftmile se spojila se společností Shell kvůli jejímu vedoucímu postavení v odvětví elektrifikace a my jsme z ní jako z partnera nadšeni,“ řekl pro server Zag.
„Vstup společnosti Shell na scénu nabíjení mikromobility je pro náš sektor velkým důkazem a budeme potřebovat partnery jejich velikosti, abychom mohli vizi společnosti Swiftmile rozšířit po celém světě.“
V rámci partnerství bude do podzimu 2021 v Berlíně instalováno 25 nových hubů, čímž se síť Swiftmile ve městě rozroste na více než 30 stanic a poskytne kapacitu pro nabíjení přibližně 200 mikromobilních zařízení najednou.
V Berlíně je v současné době k dispozici více než 16 tisíc sdílených e-koloběžek. Město tak má největší evropskou flotilu těchto sdílených dopravních prostředků.
Společnost Swiftmile rovněž spolupracuje s provozovateli e-koloběžek ve městě, aby zvýšila využívání nových uzlů, které poskytují bezplatné a bezpečné nabíjení a dokování pro sdílené i soukromé e-koloběžky. Toto nasazení naváže na rostoucí nabíjecí síť společnosti Swiftmile v Berlíně, která již zahrnuje čtyři stanice ve spolupráci s BVG.
Rozšiřování
V květnu společnost Swiftmile také navázala spolupráci s provozovatelem mikromobility Lime a spustila stanice na předměstí Berlína. Díky tomu, že Swiftmile v Berlíně již podobné služby nabízí, mohla poměrně jednoduše srovnat míru zájmu o tuto službu s těmi stávajícími a je údajně velmi příjemně překvapena. Johansson uvedl, že dosavadní ohlasy jsou „fantastické“.
„Soudě podle vysokého využití těchto stanic je zřejmé, že Berlíňanům se líbí, mít k dispozici místo, kde spolehlivě najdou plně nabité koloběžky a mohou je po cestě zaparkovat,“ vysvětlil.
“ Zpětná vazba od společnosti Lime a jejich jezdců je zatím fantastická, protože lidé nyní mohou dojíždět z města na zpáteční cestu zcela bez auta. Nové stanice Swiftmile se společností Shell budou fungovat zaměnitelně s touto stávající berlínskou sítí, což pomůže všem místním provozovatelům snížit využívání dodávek pro nabíjení vozidel.“
Johansson prozradil, že s rozšířením služby v Berlíně společnost Swiftmile zvažuje možnost spuštění v dalších evropských městech. „Společnost Swiftmile aktivně jedná s řadou evropských měst a komerčních partnerů o novém nasazení, zejména ve Velké Británii, Itálii a severských zemích,“ uvedl.
„Vědomí, že naše nabíjecí uzly vzbuzují celosvětový zájem, je pro nás pokořující a rádi bychom náš produkt rozšířili i mimo Berlín.“
Na otázku, zda by se partnerství se společností Shell mohlo v budoucnu rozšířit, Johansson dodal: „Očekáváme, že najdeme spoustu příležitostí, jak toto partnerství rozvíjet, protože popularita e-skútrů v Evropě roste. Společnost Swiftmile si cení, že může spolupracovat s tak renomovanou korporací, a vítáme další spolupráci.“