Generální ředitel Airbnb Brian Chesky uvedl, že poptávka po cestování se zotavuje, ale neočekává, že by se počet služebních cest někdy vrátil do stavu před pandemií. „Neznamená to, že služební cestování je mrtvé, jen se služební cestování, jak jsme ho znali, nevrátí tak, jak jsme ho znali,“ řekl Chesky v rozhovoru pro CNN.
Lidé podle něj už jen tak „nesednou do letadla kvůli nějaké schůzce.“ Vzhledem k tomu, že lidé už více než rok z velké části nemohou cestovat, uvědomili si podle Cheskyho, že velkou část toho, za čím kdysi zaměstnanci pracovně cestovali, lze vyřídit na dálku.
„Myslím, že lidé nyní mají něco, co před rokem nebo dvěma neměli. Mnoho lidí má nyní flexibilitu. Mají flexibilitu v tom, kam cestují, kde žijí a pracují – a začínají to všechno kombinovat,“ řekl. „Myslím, že jakmile lidé něco mají, nechtějí se toho vzdát.“
Airbnb, platforma pro vyhledávání a rezervace ubytování ve 220 zemích a regionech světa, již podle Cheskyho zaznamenala návrat cestovní aktivity na úroveň roku 2019 – a to bez úplného obnovení přeshraničního cestování.
Airbnb nyní sází na to, že klíčem k budoucnosti cestování je flexibilita. Společnost v pondělí oznámila více než 100 změn a vylepšení své služby, aby lépe vyhovovala hostům i hostitelům, včetně nových způsobů vyhledávání a zjednodušeného procesu přijímání nových nabídek.
Společnost uvedla, že lidé jsou flexibilnější, pokud jde o to, kam a kdy cestují, a také že zůstávají na daných místech déle. Chesky během pondělního tiskového prohlášení uvedl, že téměř 25 % rezervací v prvním čtvrtletí roku 2021 se týkalo dlouhodobých pobytů na 28 a více dní.