Skromné začátky chytré dopravy? Kopřivnice bude zkoušet „autobus na zavolání“

Elektrický autobus
Elektrický autobus (kredit Jeriel Lim)

Město Kopřivnice bude zkoušet „chytrou“ metodu, jak efektivněji využívat autobusů městské hromadné dopravy. Od začátku září provozuje novou autobusou linku „na zavolání. Jde o linku č. 927, která bude sloužit jako návazný spoj k vlakům v Hranicích na Moravě. Linka bude přímým napojením Kopřivnice na hlavní železniční trať. Tím eliminuje problémy s návazností vlakových spojů ve Studénce a usnadní tak cestování do vzdálenějších koutů republiky.

Nová služba začne fungovat díky spolupráci Kopřivnice s Moravskoslezským krajem, Příborem a Novým Jičínem, a to od 1. září do 28. února příštího roku. V pracovní dny bude jezdit sedm spojů do Hranic a stejný počet zpátky, v neděli a ve státních svátcích budou tam i zpět vypraveny spoje dva.

Nepůjde o pravidelnou linku, kterou se lidé budou moci přepravit například z Kopřivnice do Příbora. Autobus bude sloužit jako jednodušší a rychlejší alternativa přepravy k vlakům v Hranicích na Moravě neboť lidem odpadne nutnost přestupů a zejména čekání na návazné vlaky. Směrem do Hranic bude umožněn pouze nástup, směrem do Kopřivnice jen výstup.

Cestující si budou moci objednat jízdu telefonicky na čísle 773 605 066 nebo prostřednictvím aplikace ODISapka. Autobus tak bude stavět pouze na zastávkách, kde bude evidována objednávka. „V tomto ohledu jde o revoluční SMART řešení, které zde v regionu zatím nefunguje,“ uvedl Jiří Štěpán z odboru rozvoje města.

Informace pro uživatele: v Kopřivnici bude možné nastupovat na zastávkách Alšova, rest. Pod Kaštany, náměstí, železniční stanice, Čs. armády, v Lubině na rozcestí a Holotě. Jízní řád najdete v PDF na této stránce.

Šest měsíců zkušebního povozu vyjde na 4 miliony korun, přičemž většinu uhradí Moravskoslezský kraj. Patnácti procenty, tedy asi 600 tisíci korunami, se budou na provozu podílet také zapojená města Kopřivnice, Nový Jičín a Příbor, a to v poměru podle počtu obyvatel. Kopřivnice tak zaplatí zhruba 245 tisíc. Po půlročním provozu dojde k vyhodnocení vytíženosti linky a případnému prodloužení služby na další období.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Oblíbené články

Témata