Společnost Virgin Hyperloop zveřejnila podrobné plány na vybudování své vlastní verze dopravního systému hyperloop. Takzvané hyperloops jsou v podstatě vlaky maglev, tedy vlaky pohybující se na principu magnetické levitace, které se pohybují uvnitř vakuového, resp. téměř vakuového tubusu. Díky velmi nízkému odporu vzduchu tak vlaky mohou cestovat rychleji a s výrazně menší námahou než vlaky tradiční.
Myšlenka pohybu prostřednictvím technologie hyperloop existuje již více než sto let. V roce 1904 její základní principy rozpracoval americký inženýr a vynálezce Robert H. Goddard, který je dnes považován za jednoho ze zakladatelů kosmonautiky. Byl to však až Elon Musk, který ji v roce 2013 náležitě „oprášil“ a medializoval – ostatně jako všechny ostatní své projekty –, díky čemuž se z ní stal technologický koncept s perspektivou bezkého uvedení do praxe.
Od té doby se o tento koncept začali zajímat i další lidé a firmy. Jednou z nich je společnost Virgin Hyperloop, která je součástí impéria Virgin patřícího známému miliardáři Richardu Bransonovi. Tato společnost se dostala do povědomí širší veřejnosti na sklonku loňského roku, kdy dva její zaměstnanci ve zkušebním modulu cestovali rychlostí až 172 km/h po 500 metrů dlouhé hyperloopové testovací dráze vybudované poblíž amerického Las Vegas.
Společnost Virgin Hyperloop naznačila, že hlavním rozdílem mezi její technologií a konkurenčními projekty je koncepce individuální přepravy v podobě „kapsle“, nikoli tedy tak, jak si vlakovou přepravu běžně představujeme, tedy v podobě mnohavozové, propojené vlakové soupravy. Jednotlivé kapsle by totiž podle plánů společnosti neměly být mezi sebou pevně propojeny, což jim umožní pohybovat se na trati zcela samostatně. Pokud z nich bude vytvořena souprava, bude umožňovat to, že se jedna kapsle bude moci od ostatních na křižovatce sama za pohybu oddělit a pokračovat samostatně dále jiným tubusem.
Společnost Virgin Hyperloop také prozradila, že v budoucnu by se kapsle měly pohybovat rychlostí až 1070 km/h a měly by se tedy stát vážnou konkurencí letecké dopravě. Na dosažení této rychlosti by se výraznou měrou měly podílet baterie hyperloopu, které podle ujištění společnosti Virgin Hyperloop budou výrazně účinnější než ty, které se používají v již dnes provozovaných vlacích maglev. Firma rovněž zdůrazňuje, že její technologie nebude produkovat žádné přímé škodlivé emise.
Již dříve představitelé Virgin Hyperloop vyjádřili přání začít přepravovat cestující již v roce 2027. Zda se jim tento termín podaří splnit, je otázkou, v cestě jim zatím stojí, jak sami připouštějí, stále mnoho překážek, které je třeba překonat. Jde například o definování a uzákonění předpisů pro tento nový druh přepravy nebo o vyřešení přetrvávajících technických problémů s konstrukcí tubusů.